top of page

כיצד תוכלו לעצב את ביתכם לבד

טיפים בעיצוב פנים

חשקה נפשכם לעצב את הבית לבד, לעצמאים שבינינו זו יכולה להיות אחלה של הרפתקה.

ריכזתי עבורכם את סודות העיצוב כדי שגם אתם תוכלו ליישם ולהמחיש את הקסם שבעיצוב.

מתחילים בתהליך השיפוץ והחידוש, יוצאים לבחירות ורואים את ההיצע הגדול ומתבלבלים. אל דאגה זה פשוט מאוד, אל תבחרו גם וגם, תתמקדו בקונספט אחד שאתם אוהבים כמו: עץ, שחור, בטון או לבן.

מבוסס על עקרון ההמשכיות:

אנחנו מחפשים לייצר תחושה של המשכיות, בית שמעוצב נכון צריך לרוב לדבר באותה השפה, כאשר עוברים בין החללים השונים או החדרים השונים מרגישים את הזרימה שבעיצוב.

מבוסס על עקרון בסיסי: ככל שהעיין שלנו תמשיך באופן טבעי את השיטוט על גבי משטחים, כמו: קירות, ריצפה, תיקרה הממשיכות לעומק מסויים עם הפרעה מועטה ככל האפשר, יאפשרו לנו תחושבה של רוחב, גודל וכמובן אווירה רגועה.

בחירת תאורה נכונה:

תאורה היא אחד האלמנטים שמעצימים את חללי הבית, אל תתפתו לוותר דווקא עליה, ההפך קחו אותה כחלק בלתי נפרד מהחשיבה בעיצוב הבית.

כיצד נבחר להשתמש בתאורה נכונה, ניתן להשתמש בגופי תאורה בתיקרה ולמקמן כ-20 עד 40 ס״מ מהקיר, דבר הנותן אשליה של גודל.

אלומות הקיר מוקרנות על הקיר עצמו והקיר משמש כרפלקטור והחזרת האור לחלל, בשעות הערב כאשר אנו משתמשים בתאורה מלכותית, ככל שנצמיד את התאורה קרוב יותר לקירות ונדגיש את הלובן שלהם ניצור אשליה של חלל גדול יותר.

הדגשת אורך החלל:

אחת הדרכים להעצים את מראה הבית הוא הדגשת הקירות, הדבר יכול להעשות ע״י הבלטה של הקיר עם צבע מסויים, פסל, תמונה מיוחדת או אפילו צמח.

הכוונה ליצור הבלטה של הקיר הרחוק ביותר מנקודת המבט המרכזית בחלל או מנקודת המבט של הנכנס לחלל, העיין תימשך לאזור המרוחק ובכך תיווצר תחושת מרחב ע״י הדגשת עומק החלל.

כיום יש מבחר רב של צבעים, טקסטורות, טפטים וחיפויי קיר שונים שיכולים להחליף את הקיר הסתמי לקיר של וואוו ולתרום לחלל כולו.


דבר נוסף שיכול לעזור לנו בעיצוב הבית והפכיתו לחלל מתוחכם יותר הוא:

שימוש במראות:

מראות יכולות לשמש להגדלת החלל אך יש להיזהר ולהשתמש בהן בצורה נכונה ומדודה שכן הפחד שהמראה שהתקבל בסוף הוא לא של חלל מגורים אלה משהו אקסלוסיבי מידי.

העניין הוא להשתמש במראות במקום שיש להן הצדקה, במקומות שהן מקומון הטבעי כמו״ חדרי רחצה, חדרי ארונות וחדרי שינה. לעייתים אף מומלץ להגדיל את המראה לאורך כל הקיר לקבלת מראה של המשכיות.


לסיכום

כדי שהחלל יראה נכון, טוב וגדול האלמנטים צריכים להיות מונחים תמיד במקום הנכון, העיין שלנו היא זו שקובעת מה ניראה ואיך נרגיש, אנחנו רק צריכים להראות לה את הדברים הנכונים.

14 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפים בעיצוב

עיטור בראש העמוד - לי-את אשכנזי שף - מעצבת פנים
עיטור בתחתית העמוד - לי-את אשכנזי שף - מעצבת פנים
bottom of page